Er is alsmaar meer interesse in zoekmachine optimalisatie. Het is een vrij breed begrip, maar het is een verzamel naam voor alle activiteiten die als doel hebben om de organische vindbaarheid van een website te verbeteren. Organische vindbaarheid is dan ook een zeer interessante optie waar bedrijven mee aan de slag willen. Bij organische resultaten is de kwaliteit van het verkeer vaak zeer hoog.
Goede content op de website
Content is zeer belangrijk bij als een website goed vindbaar moet worden in een zoekmachine. Dit is meestal in de vorm van tekst, of artikelen. Wanneer een zoekmachine namelijk een bezoeker naar een website stuurt, moet de content van dermate hoge kwaliteit zijn dat de bezoeker tevreden is.
Dat is het doel van de zoekmachines, om gebruikers tevreden te stellen. Door uitstekende content op de website te plaatsen, voldoet u aan deze vraag. Goede content is natuurlijk een vrij breed begrip waar nogal wat verschillende interpretatie van is. Doorgaans is goede content vrij lang, bij SEO optimalisatie wordt er een minimum van 300 woorden aangeraden maar meer is doorgaans een stuk beter. Als u research aan het doen bent over een bepaald onderwerp, dan wilt u ook een goeden uitgebreid artikel vinden op de eerste pagina in Google, of niet soms? Voorzie de bezoeker dan ook van zoveel mogelijk informatie en zorg ervoor dat de content uniek is. Het kopiƫren en plakken van artikelen op uw website is zeker geen goed idee.
Zorg ook voor social media profielen
Zoekmachines hebben tegenwoordig graag dat een bedrijf zich breed profileert. Het is ook wel logisch. Als een bedrijf een profiel heeft aangemaakt op de belangrijkste social media sites zoals Facebook, Twitter & Linkedin dan is de kans een stuk groter dat het een echt bedrijf is en geen spammer die het algoritme van Google probeert te manipuleren. Zorg er dan ook voor dat uw bedrijf aanwezig is op deze kanalen. Dit is natuurlijk altijd een goed idee en het feit dat Google dit ook meetelt is natuurlijk mooi meegenomen.